De wereld van Hannah en Emma

22 april 2007

Kerkje spelen

Een prachtige, prachtige zondag vandaag. Alweer stralend weer, en opgewekte kinderen.
We namen deel aan Dag van de Aarde en gingen wandelen, samen met oma, opa en nonkel Matthias, naar de Heerlijkheid van Heule. Op de heenweg werden we al getrakteerd op ´Alleluia, alleluia, laetitia´ van Emma. Op de terugweg was dit uitgegroeid tot een heuse mis, met voorlezen door de lector (Hannah), telkens schuldbelijdenis- of voorbedelied van Emma, en soms gezamenlijk voorlezen. Ahum.

´s Avonds trakteerde Hannah ons eerst met eten en drinken (een vis die ik ineens moest inslikken want ik was een reus, en een pintje), gevolg door ´natuurles´ waarbij ze uitleg gaf over een vis en ik met ´waw´ en ´amai´ moest antwoorden.

Zaterdagmiddag waren we al getrakteerd op een goochelvoorstelling. Hannah was verkleed, had een toneelscène en zitplaatsen geensceneerd in onze living, en ticketjes gemaakt die we moesten afgeven nadat we gaan zitten waren. De truuk? Hoe tover ik mijn duim weg en weer terug ;-)

Kortom, ze zijn in volle form!