De wereld van Hannah en Emma

19 november 2007

Opgroeiende kinderen

Gisteren gingen we kijken naar de aankomst van de sint op de Leie, en naderhand naar de sinterklaasshow in de schouwburg (al is show wat een te groot woord voor wat het was).
De kinderen waren best tevreden, Hannah slaagde er zelfs in de hand van de sint te schudden.

Er werden wel allerlei moeilijke vragen gesteld - door Hannah dan. Zo had ik, in antwoord op de vraag hoe het kon dat de sint alles hoort en ziet, verteld dat hij geen gewone man is, maar een heilige, die eerst gestorven is en door al zijn goede daden tijdens zijn leven, heilig geworden is. Maar, als hij dood is, hoe kan hij dan aankomen op de kaai in Kortrijk en kunnen wij hem zien ???????

En Emma vond, dat in vergelijking met vorig jaar, zijn baard en snor toch niet helemaal hetzelfde waren.

En spreekt de sint alle talen, van alle kinderen, over de hele wereld?

En om het helemaal af te maken, kwam 's avonds nog de vraag 'waarom bestaat de wereld?' (Hannah). Mijn uitleg sprak alleszins verre van aan, want de volgende reactie bleef toch 'de wereld kon toch evengoed niet bestaan hebben.'

Alle reacties welkom!

4 Comments:

Anonymous Anoniem said...

ik ben toch wel heel benieuwd wat die arme man allemaal geantwoord heeft op die vragen .. ;)

of waren die vragen eerder tot jou gericht dan tot de sint zelf..? :)

2:21 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

btw, zou het mogelijk zijn een comment feed beschikbaar te stellen? zo kan ik gemakkelijker up to date blijven als er nieuwe reacties komen op een post.

op dit moment is er enkel een feed voor de posts zelf

2:24 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

aangezien ik zelf blogger niet ken, heb ik even in de help gezocht. hier staat uitgelegd hoe je je comment feed kunt aanzetten:
http://help.blogger.com/bin/answer.py?answer=42662&topic=12455

zet ze maar allemaal op full ;)

2:28 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Amai, zoveel lastige vragen in een keer... Ik ga Hannah de volgende keer maar niet zeggen dat ik in Bari het graf van de goedheiligman heb bezocht...

7:27 p.m.  

Een reactie posten

<< Home