De wereld van Hannah en Emma

7 januari 2007

Nieuwjaarsbrieven en zo


Nieuwjaarsbrieven. Tja, voor de een een kans om met opgeheven borst en klare stem voluit het nieuwe jaar aan te kondigen, voor de andere een jaarlijks terugkerende marteling.

Emma bracht het er dit jaar heel wat beter af dan vorig jaar. Weliswaar bereikte de brief pas een aanvaardbaar volume decibels na heel wat aansporing, maar - zoals Dora en Boet blijkbaar ook steeds zeggen - het lukte!
Nieuwjaarsbrieven hebben echter wel de neiging minder frequent taalgebruik te hanteren, waardoor hij er in een aangepaste versie uitkwam. Het ging als volgt:

----------------------
Ik klein mensje,
met een wensje (lees: heb een wensje)
met een toastje voor je klaar (lees: al een poosje voor je klaar - gezien de feestperiode een goedgevonden alternatief, zeg nu zelf)
Lieve mama, lieve papa (dagelijks taalgebruik, geen probleem),
ik wens je een heel nieuw jaar (correctie van Hannah: een FIJN nieuw jaar)
----------------------

Gisteren waren de kinderen overigens de hele dag op stap met papa. Mama kreeg het voorrecht de dag alleen thuis door te brengen met wat haar maar beliefde. Toen ze ´s avonds, na een lunch, verschillende boodschappen en een film (´WE ZIJN NAAR DE CINEMA GEWEEST`) thuiskwamen, vroeg Emma ´of ik de bloemetjes getrekt had´. ???? Bloemetjes? Begin januari, waar kon ze het over hebben? Geen idee? ´Wel, of ik de bloemetjes, of ik de planten getrekt had.´ Ah, of ik mijn plan getrokken had ;-)

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

lol, het nieuwjaarsversje is extra grappig omdat ik het niet eens door had dat het verkeerd was toen ik het hoorde! :D

12:08 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

ook wel leuk dat we nu kunnen commenten zonder te moeten registreren :)

12:11 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ja, die decibels zijn inderdaad variabel. 't was een heel mooie nieuwjaarsbrief, vooral de aanvulling van Hannah maakt er een harmonisch geheel van :-)

nonkel David en tante (ante)Lies en Elias (kindje geworden)

10:02 p.m.  

Een reactie posten

<< Home